Inilah 5 Kesan Air putih Selepas Bangun Tidur


Inilah 5 Kesan Air putih Selepas Bangun Tidur!

Khasiat air putih bukan sekadar untuk membersihkan tubuh, malahan juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. 

Salah satu waktu yang paling baik untuk minum air putih adalah pada waktu pagi setelah bangun dari tidur. Jangan bagi alasan, anda perlu ‘paksa diri’ untuk minum air putih. Ini adalah sebab-sebabnya:

1. Seimbangkan sistem buah pinggang 

Tubuh memiliki air yang cukup dan terhidrasi akan memaksimumkan fungsi tubuh, seimbangkan cairan dan mencegah jangkitan. 

2. Kulit lebih berseri 

Minum air putih boleh membantu kita menyingkirkan racun di dalam tubuh seterusnya menjadikan kulit lebih berseri. Bahkan, ia dapat membantu membersihkan racun dalam darah. 

3. Langsingkan tubuh

Cuba minum dua gelas air setiap bangun tidur. Rajin-rajinlah minum air pada pagi hari dan boleh meningkatkan metabolisme tubuh sebanyak 24 peratus. 

4. Tambah darah

Ketika anda berasa lesu, pening dan anemia, minumlah air dengan jumlah yang mencukupi. Ia membantu tubuh membentuk sel darah yang baru dan membantu pembentukan sel otot. 

5. Membersihkan usus

Minum air ketika perut kosong membantu membersihkan usus dan membuatnya lebih mudah menyerap nutrisi makanan yang masuk kemudiannya.

Dapatkan pelbagai info sihat dan cantik yang lebih menarik menerusi majalah Mingguan Wanita yang terbaru di pasaran! 

Advertisements

Whatapps SLOW? jom laju kan !


*Tak perlu left group*

Nice info..! Satu cara untuk elakkan hp kita hang atau jem disebabkan kita ada banyak group whatsApp..!

Ini dikongsikan bersama caranya:

1. Pergi ke whatsApp “`’settings’“` 

2. Pastu tekan “`’data usage’“`

3. Pastu tekan “`’network “` 

4. Akhir sekali “`’reset statistics’“` 

Dia cuci semua fail yang kita guna sebelum ni..! Jangan bimbang..! Dia tak kacau fail lain..!

Sebelum pergi ke “`reset statistics“` cuba tengok sebelah kiri..! Beribu-ribu kb kita dah guna..!

Lepas tu terus tekan yang paling bawah tu..! Reset statistict..! Semua nombor kb tu jadi 0..! Barulah laju..!

Rajin-rajinlah cuci, baru laju..! Selamat mencuba..! Tak payah left group..!

😊

Kongsi-kongsikanlah pada kengkawan lain..! Nice info..!

*C U B A B U A T*

Pelakon, Shafiee Jaafar atau Pak Piee Meninggal Dunia


Pelawak veteran, Shafiee Jaafar atau lebih dikenali sebagai Pie meninggal dunia di rumah anaknya di Teluk Bahang 9 malam tadi
Arwah meninggal dunia akibat sakit tua.
Berita pemergian arwah disahkan oleh rakan karibya, Omar M Hashim atau Omara sebentar tadi kepada portal Kosmo!
Menurut Omara, beliau dimaklumkan mengenai berita kematian Pak Piee dari anak perempuan arwah menerusi panggilan telefon.
“Anak dia (Pak Piee) beritahu yang bapanya baru meninggal dunia 10 minit tadi dan kini sedang sibuk menguruskan jenazah,” katanya
Arwah merupakan seorang pelakon yang berasal dari Pulau Pinang, Malaysia dan pernah membintangi beberapa filem seperti Jangan Pandang Belakang Congkak, Nana Tanjung, Anak Mami Kembali, Lady Boss dan banyak lagi.
Pemergian arwah merupakan kehilangan besar buat industri seni negara dan juga rakyat Malaysia. – Cuckoo Online Branch
Sumber : Harian Metro, Kosmo! , Utusan Online

Kain Bersih Vs Kain Buruk


Kalau saya jual kain bersih dgn kain buruk, mana satu awk nk nak beli?

.

.

mungkin ada jawab :

1. saya nk kain buruk, sbb nak buat lap kereta.

.

.

2. saya nk kain bersih, sebab saya nak buat lap pinggan mangkuk kat dapur.

.

.

3. saya nak beli dua-dua sekali. senang saya nk guna bila perlu.

.

.

4. saya tak nak beli. sy dah ada kain bersih dan kain buruk dekat rumah.

.

.

4. saya dah ada kain ni. nanti saya rekomen kawan sy yg tak ada kain bersih atau kain buruk utk beli kat awak ya?

.

.

5. kalau sy beli, ada free gift tak?

.

Kesimpulannya,

.

1. Beli ikut keperluan. Bukan ikut kemahuan.

.

2. tak semua orang akan beli apa yang kita jual.

.

3. walaupun dia tak membeli, kalau dia selesa dgn layanan kita, dia akan bercerita dekat kawan2 lain.

.

3. banyak kita memberi, byk kita akan menerima. 

~ share jika bermanfaat ~

[ Rahsia Ais dan Air Sejuk ]


✎ Air sejuk yang hening dapat menolong pesakit insomnia (sukar tidur) agar dapat kembali tidur seperti biasa.

.
✎ Orang yang tidur dalam udara yang sejuk dan berselimut untuk memanaskan tubuhnya adalah kombinasi yang baik untuk menjaga kesihatan secara menyeluruh dalam jangka masa pendek apatah lagi jangka panjang.

.
✎ Liputan ais di Antartika (daerah Kutub Selatan) dan Artik (daerah Kutub Utara) adalah pengimbang dasar bumi yang amat panas.

.
✎ Kombinasi dalam bumi yang panas dan luaran bumi yang sejuk adalah rahsia keseimbangan tekanan semula jadi alam yang mengawal graviti dan pergerakan bumi pada paksinya.

.
✎ Ais atau air sejuk dapat mengembalikan memori atau sifat pelupa yang keterlaluan.

.
✎ Ais amat diperlukan mana-mana atlet dalam kecederaan yang tidak disangka-sangka,

.
✎ Air sejuk atau ais kini dijadikan bahan perencat kepada kecederaan yang akut seperti demam panas yang biasanya dihidapi bayi yang mempunyai potensi menghidapi penyakit sawan.

.
✎ Air sejuk adalah terapi yang amat popular sebagai penguat tulang yang patah dengan syarat ia dibalut dengan kain hitam.

.
✎ Air sejuk dalam rahsia cuka adalah sangat baik untuk menguatkan tulang yang patah kerana ia dapat menyembuhkan tulang dengan lebih cepat.

.
✎ Air suam dengan rahsia cuka yang diminum akan melemahkan dan mengecutkan sistem aliran darah yang menjadi penyebab utama terjadinya lumpuh.

.
✎ Makruh mengambil air sembahyang (wuduk) pada suhu yang tinggi atau yang terkena panas cahaya matahari yang pasti akan mengganggu sistem deria pada kulit.

.
✎ Air sejuk secara psikologinya amat ditakuti pesakit yang mengalami gangguan jin atau dikuasai unsur spiritual yang jahat.

.
✎ Air sejuk mempunyai nada bunyi dalam tekanan rendah yang amat lembut lagi mengharmonikan.

.
✎ Air sejuk juga dipercayai dapat menguatkan tulang bayi.

.
✎ Air sejuk akan meningkatkan sistem imun yang luar biasa sebagai tenaga pencegahan pelbagai penyakit alahan dan jangkitan.

.
✎ Air sejuk dalam rahsia ais memegang rahsia kepadatan molekul kristal yang paling keras iaitu intan.

.
✎ Air sejuk adalah kuasa penyerap yang amat sesuai dijadikan sistem penghantaran tenaga yang paling cekap sehingga ke dasar sel yang jauh dan menyeluruh.

.
✎ Air sejuk mempunyai daya rangsangan yang boleh mengembalikan semangat yang sudah hilang bagi mereka yang pengsan, gila dan koma untuk kembali sedar.

.
✎ Mandi air sejuk akan menguatkan tulang. Tulang yang berlebihan dengan asid urik akan meningkatkan suhu tulang.

.
✎ Air sejuk lebih stabil molekul atomnya.

.
✎ Air sejuk lebih peka kepada gelombang frekuensi rendah yang dirakamkan melalui niat dalam amalan berwuduk.

.
✎ Air sejuk sesuai dijadikan air penawar kepada orang yang ingin merakamkan bunyi dalaman yang disertai dengan rasa kasih sayang dan keikhlasan.

.
✎ Air kelapa muda bersifat sejuk dan amat baik untuk kesihatan kerana ia berkesan untuk meneutralkan kesan keracunan dan keasidan yang berlebihan di dalam aliran darah. Tubuh secara semula jadi bersifat panas dan ia memerlukan pasangan yang bersifat sejuk.

.
✎ Oksigen dan hidrogen bersifat panas dan ia menguasai bahagian perut. Menjadi suatu kesalahan memulakan amalan pemakanan di waktu pagi dengan unsur yang panas. Minumlah seteguk air sejuk pada awal pagi kerana ia akan menguatkan perut.

.