KEMPEN 1 RUMAH 1 PENAPIS AIR


Mesti anda tidak mahu minum air yang mcm ni kn? Tapi perlu di ingat. Air yang minuman kita yang belum ditapis mengandungi :

1. Klorin yg digunakan utk hapuskn kuman dan micro-organisma berbahaya.

– Berisiko dapat penyakit kanser, pundi kencing dan asma.

2. Plumbum yg terhasil dari hakisan dlm sistem paip.

– Berbahaya terutama utk kanak-kanak dan ibu mengandung.

– Boleh menyebabkn otak kurang cerdas dan mengganggu proses pembelajaran.

3. Giardia dan Cryptosporidium yg tidak dpt dihapuskn oleh klorin.

– Berisiko menyebabkn penyakit usus ( Giardiasis dan Cryptosporidiosis)

4. Aluminium yg ditambah utk buat air kelihatan lebih jelas.

5. Racun akibat pencemaran dari kilang2 dan penggunaan drp pertanian.

6. Baja dan nitrat drp pertanian yg berbahaya utk kanak2 bawah usia 3 bulan.

7. Fluorida yg ditambah utk melindungi kerosakan gigi.

8. Kotoran, karat, pasir, lumpur, lumut, dan lendir-lendir.

—————————-

Dengan penapis air cuckoo,

Bahan-bahan di atas dapat ditapis. Siap beralkali lagi. Berbeza dengan penapis air (RO)
Jadi apa tungu lagi. 

TEMPAH SEKARANG untuk mendapatkan PROMOSI pemasangan PERCUMA bernilai RM265

HUBUNGI KAMI SEGERA!!

TAIP “OFFER CUCKOO” Dan HANTAR KE 011-18632093

(Whatsapp/sms/call)

Advertisements

8 KEBAIKAN MINUM AIR PUTIH

Untitled-0
Berikut 8 sebab yang ingin kami kongsikan kepada anda semua tentang kebaikan minum air putih (semestinya lebih baik jika minum air beralkali cuckoo).

Untitled-1

1. Menguruskan badan

Khabar gembira buat para wanita yang tengah berdiet. Air putih tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita.

Untitled-2

2. Meningkatkan kesuburan

Air putih dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa.

Untitled-3

3. Melancarkan sistem pencernaan

Minum air putih dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien.

Untitled-4

4. Melambatkan proses pertumbuhan kanser.
Air putih bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.

Untitled-5

5. Perawatan kecantikan
Kekurangan pengambilan air putih menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkerut.

Untitled-6

6. Tubuh lebih segar dan sihat
Khasiat air putih bukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.

Untitled-7

7. Menyihatkan jantung
Air putih juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air putih.

Untitled-8

8. Ubat kepada penyakit strok

Air putih tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.

AIR kosong PENAWAR pelbagai jenis PENYAKIT!!

Kajian para sainstis mendapati amalan minum air sebaik bangun dari tidur setiap pagi mempunyai manfaat. Japanese Medical Society, misalnya berjaya membuktikan dalam kes-kes tertentu. Amalan ini mampu memulihkan penyakit termasuk yang serius.

Diantara penyakit yang termasuk dalam penyelidikan persatuan di Negara matahari terbit ini ialah sakit kepala, sakit-sakit badan, system jantung, arthristis, degupan jantung yang pantas, epilepsy, lemak berlebihan, bronchitis, tibi, meningitis, buah pinggang, dan jangkitan pada air kencing.

Sumber:

Kementerian Pembangunan Kekeluargaan Wanita.

Share jika bermanfaat 😊

NAK TAHU APA KELEBIHAN AIR ALKALI?

maxresdefault

Slide14

Kelebihan Air Alkali

Tinggi Antioksidan (Membenteras Radikal Bebas), Mengatasi berlebihan Asid Laktik di dalam tubuh, Membekalkan banyak oksigen,Meningkatkan Tenaga, Mempercepatkan Penyembuhan, Menawar & Mengingkirkan Toksik, Anti Kanser (sel kanser tidak boleh hidup di dalam keadaan beralkali), Membantu mengawal berat badan, Kaya dengan mineral Magnesium, Kalsium, Potasium & Sodium dan nutrien lebih mudah di serap oleh sel badan

Air Beralkali

Membantu Membuang Batu Karang Di Dalam Buah Pinggang, Membantu penyakit Arthritis, Penyakit Autoimun, Penyakit Gout, Osteoporosis,Mengurangkan Tekanan Darah Tinggi, Membantu Penyakit Kanser (Kaya dengan Antioksidan), Stroke, Serangan Sakit Jantung, Keradangan, Menambah Bekalan Mineral di dalam Tubuh, Mengurangkan stress kepada Sistem Eliminasi (Buah Pinggang, Hati & Usus)

Ciri-ciri Orang Beralkali

Sentiasa bertenaga, tidak letih selepas memakan daging, tidur sikit pun segar, kerja melibatkan mental tidak penat, berpandangan positif,Ceria, Boleh melakukan aktiviti lasak, Jarang deman & selsema, Tahan alahan, Tenang & Sihat, Pergaulan aktif.

MACAM MANA NAK DAFTAR CUCKOO LOVER?

PELANGGAN YANG DIKASIHI,

Bimbang duit potong setiap bulan.. tapi tak masuk ke syarikat penapis air yg sebenarnya..??

Anda harus bertukar ke Cuckoo..
Setiap pelanggan yang telah membeli Produk cuckoo boleh melihat/menyemak status bayaran bulanan rental mereka dengan merujuk di “Cuckoo Lover”

CUCKOO LOVER (1)

1. Login kali pertama di http://www.cuckoolover.com.my/Login.aspx *masukkan nama *gunakan email yang sama semasa pendaftaran *kemudian tekan “SIGN UP”

CUCKOO LOVER (2)

2. Anda akan dapap “pop up” ini yang mengatakan email pengesahan telah di hantar ke email anda. *anda perlu login ke email anda untuk semak email pengesahan ini.

CUCKOO LOVER (3)

3. Setelah log in ke email anda, anda akan menerima seperti ini. *salin email & temporary password dan simpan. *klik pada butang “active now”

CUCKOO LOVER (4)

4. Anda berjaya mengaktifkan akaun Cuckoo Lover anda. * Klik back to login

CUCKOO LOVER (5)

5. Masukkan email anda tadi dan password temporary tadi * klik log in

CUCKOO LOVER (6)

6. Sekarang anda berada di interface cuckoo lover. ada boleh tukar password dan boleh lihat produk anda di sini. * boleh liaht status bayaran * waranti registration dan sebagainya

CUCKOO LOVER (7)

7. Anda boleh juga lihat NCS pakej anda serta service history. sekian.

 

Semoga bermanfaat..

Tak paham?
whatsapp 011-18632093 Nasir Cuckoo
Sy sedia membantu.. smile emoticon

Pentingnya Air Untuk Tubuh Badan Manusia


Tahukah anda, tubuh akan hilang 1.7 liter air satu hari melalui proses pernafasan dan kumbuhan. Bayangkan jika anda cuma minum seliter sehari!
Kenapa air terlalu penting kepada tubuh manusia?
Contoh kalau kita lihat di sekolah kolej atau univerisity, anak siapa yang selalu menjinjing botol air? Dan anak siapa yang selalunya bijak? Cuba anda fikir-fikirkan.
➡Otot kita 75% air

➡Tulang kita 22% air

➡Darah kita 83% air
Diantara kepentingan air untuk tubuh badan kita.
✔Air menstabilkan suhu badan

✔Air mengangkut nutrisi dan oksigen ke dalam sel

✔Air melembabkan udara dalam paru-paru

✔Air meningkatkan kadar metabolisma

✔Air melindungi organ-organ

✔Air membantu organ-organ untuk serap nutrisi dengan baik

✔Air melindungi dan melembabkan rawan
Apakah kesan negatif yang akan berlaku sekiranya kita kekurangan air?
❎Tubuh selalu kepenatan. Memang dapat dirasakan, tubuh akan cepat terasa sangat letih. Buat kerja pun jadi lambat, tak berapa nak produktiviti.
Kesan-kesan lain.
❎Sakit kepala yang kerap atau migrain.

❎Sembelit. Yela, bila dah air dah kurang.

❎Ketegangan otot

❎Tekanan darah yang tidak seimbang

❎Masalah buah pinggang

❎Kulit keringRisiko Kematian
*p/s: setiap 25kg berat badan anda, anda perlu minum air kosong sekurang-kurangnya 1 liter. Contoh: Berat 50kg, perlukan 2 liter air
Semoga Bermanfaat

INILAH YANG KITA MINUM HARI-HARI

image

Tahukah anda bahawa air paip yang diminum dan digunakan sejak sekian lama, adalah salah satu penyebab barah yang utama? Ini bukanlah satu fakta baru yang mengejutkan. Para saintis telah mengkaji mengenai air paip yang dirawat menggunakan klorin dan kesannya terhadap hidupan.

image

Seorang saintis bernama Dr. Herbert Schwartz menulis – “Klorin sangat berbahaya. Ia patut diharamkan!! !!!. Menambah klorin ke dalam air sama seperti memulakan satu bom jangka dan membuatkan kita tua sebelum masanya dengan munculnya bermacam-macam simptom penyakit.”

Air paip tidak sekadar mengandungi klorin, tetapi terlalu banyak bahan tercemar terkandung di dalam air dan berpuluh-puluh jenis racun seperti arsenik, ubat gegat, plumbum, raksa dan banyak lagi keladak
daripada baja, racun serangga, racun rumpai dan bahan buangan industri. Pendeknya, jumlah kompoun yang terdapat di dalam air, secara langsung atau tidak langsung, adalah menghairankan. Di US, lebih 2100 bahan organik dan bukan organik telah dikenal pasti dalam air paip yang disalurkan ke rumah-rumah. Daripada jumlah itu, 190 daripadanya telah disahkan memberi kesan kepada kesihatan.

 

imagePenyakit yang datang daripada air tercemar amat banyak!!!!. Telah terbukti akhir-akhir ini, air menjadi salah satu penyebab utama kepada lebih daripada 30 jenis penyakit termasuk barah, asthma, diabetis, bisa tulang dan lain-lain. Untuk menjamin tubuh badan yang sihat, tidak memadai sekadar meminum air yang mencukupi setiap hari, tetapi air tersebut hendaklah berkualiti dan tidak mengandungi bahan-bahan beracun.

Seorang pakar motivasi kesihatan yang tidak asing lagi di negara kita, air memberi kesan yang cukup ketara terhadap kesihatan seseorang itu. Beliau yang pernah menghidap barah darah (Non-Hodgkins Lymphoma) beberapa ketika dahulu mendapati, pengambilan air yang berbeza memberi kesan yang berbeza terhadap kesakitan yang dialaminya setiap hari. Sebagai pakar motivasi kesihatan yang sentiasa
mengamalkan gaya hidup sihat, beliau menyedari bahawa air paip yang digunakan sebagai air minuman sejak sekian lama itulah yang menjadi sebab utama kepada penyakit barah yang dihidapinya.

“Semasa menjalani sesi kimoterapi, saya amat sensitif kepada jenis air yang saya ambil. Ketika itu saya terpaksa mencari air yang tiada 5K (klorin, karat, kuman, kimia dan kotoran) untuk menjamin agar sel-
sel badan saya sentiasa sihat.

Terdapat pelbagai jenis air untuk kesihatan yang terjual di pasaran negara kita. Misalnya air mineral, air RO (reverse osmosis), air oksigen, air beralkali di samping pelbagai jenis dan bentuk penapis air yang berfungsi meningkatkan kualiti air tersebut. Sebagai
pengguna, kita harus bijak memilih air yang terbaik untuk ‘mandian’ sel-sel di dalam tubuh kita yang sentiasa dahagakan air. Air yang rendah kualitinya tidak dapat memberi tenaga kepada tubuh, sehingga
menjadikan seseorang itu berasa lemah, hilang semangat, mengantuk, lembab dan malas.

“Kita tak sedar selama ini bahawa sel-sel tubuh kita sengsara kerana tidak mendapat air yang berkualiti. Air yang diminum mestilah yang terbaik. Ia mestilah bersih, tulen dan menyihatkan. Ia juga harus memulih, memperbaiki dan membantu mengekalkan kesihatan tubuh badan,” dan menyarankan agar setiap rumah menyediakan penapis air yang baik, dan menganggapnya sebagai satu keutamaan yang perlu diberi perhatian.

“Pada zaman moden ini, kebanyakan rakyat kita sudah mampu menyediakan pelbagai peralatan dan kemudahan di rumah seperti televisyen, telefon
bimbit, kereta dan sebagainya. Oleh itu tidak ada sebab mengapa mereka tidak boleh menyediakan kemudahan untuk kesihatan. Tidak sepatutnya kita menunggu sakit, baru hendak mencari penawar. Sebelum sakit, kita perlu menghindarinya. Kalau sudah sakit, kita terpaksa mengeluarkan kos yang lebih tinggi dan tidak menjamin sihat sepenuhnya di samping menyakitkan, ” ujar beliau.

Beliau menyedari bahawa kebanyakan rakyat Malaysia kurang bersenam dan tidak mengambil berat tentang kesihatan. Oleh itu, pada masa ini beliau giat berkempen agar rakyat Malaysia mengambil air yang
berkualiti untuk menjamin kesihatan yang baik, kerana air merupakan keperluan utama yang tidak boleh diabaikan.

Udara yang bersih jangan dipandang remeh!

image
Hari-hari kita menghirup udara atau lebih tepat lagi oksigen untuk terus hidup. Pergi sekolah, kerja, ke kelas ke taman rekreasi, berjumpa teman-teman hatta ke undangan majlis perkahwinan sahabat skali pun kita wajib hirup oksigen. Nampak tak betapa pentingnya udara bersih disekeliling kita?

Udara juga mengandungi karbon dioksida yang mana penting untuk proses photosintesis. Oksigen dalam udara juga menjadi ejen utama dalam proses pembakaran. Udara bukan sahaja penting kepada manusia juga kepada haiwan, tumbuhan dan juga proses pembakan. So, kebersihan udara perlu dijaga untuk kegunaan udara sehingga bertahun-tahun lama lagi.
Bagi mengekalkan kebersihan, ada beberapa langkah yang boleh kita buat :

  1. gunakan barangan CFC-free. [CFC adalah Chlorofluorocarbons, sejenis bahan yang digunakan dalam pembuatan air-conditioner,peti sejuk dan spray aerosol yang boleh menyebabkan penipisan lapisan ozon]
  2. guna kenderaan awam untuk mengurangkan kereta dijalan. semakin banyak kenderaan, semakin banyak asap dibebaskan ke udara.
  3. beli produk mesra persekitaran seperti produk yang ada ciri-ciri ‘biodegrable’ bermaksud bahan yang mudah mereput seperti cawan kertas dan pinggan kertas.
  4. Guna semula barangan terpakai seperti kertas, tin dan botol.
  5. Gunakan ‘unleaded petrol’ atau ‘diesel’ selain daripada ‘lead petrol’ kerana lead petrol mengandungi bahan toksik yang boleh menyebabkan kecacatan otak pada bayi dan kanak-kanak.
  6. Elakkan pembakaran terbuka dan pembakaran hutan kerana ianya boleh menyumbang kepada asap hitam.
  7. Jangan merokok!
  8. Jangan merokok!

Macam nampak agak susah sebenarnya kerana kebanyakkan daripada kita menggunakannya kerana ianya seperti satu keperluan seperti peti sejuk dan kereta.

Selagi boleh kita buat langkah mengekalkan kebersihan udara yang lain.

Jangan sampai satu hari nanti nak bernafas pun kene bayar! Masa tu nak nangis pon tak berlagu dah!

Sayangilah udara bersih!

TIPS MINUM AIR WAKTU PAGI

Minum-air-putih

Air yang diminum ialah Air Masak Mati (air masak yang sejuk), diminum di kala pagi dalam kedudukan seperti orang mahu merangkak. Sebelum minum tarik nafas. Tahan nafas ketika meneguk (jangan dihembuskan ke dalam gelas). Tegakkan kepala ketika meneguknya, bukan menunggangkan gelas. Minum cara ini dikatakan dapat melegakan kerongkong serta berupaya membersihkan usus perut dari kekotoran dan dahak yang terkumpul semasa tidur. Ia dibersihkan sebagai penyediaan untuk hari yang baru.

Nota: Saidina ‘Ali mengajarkan bahawa sebaik-baiknya minum air hujan kerana ia mensucikan badan dan menyembuhkau segala penyakit. Pada waktu pagi minum air sambil berdiri dan waktu malam minum sambil duduk. Islam juga mengajarkan minum dengan meneguk dengan perlahan-lahan, paling sedikit 3 teguk. Mulai dengan Bismillah dan akhiri dengan Alhamdulillah. Rasulullah s.a.w. selalu meminum air bercampur madu di waktu awal pagi.

LIKE jika Suka, SHARE jika Bermanfaat.

PENAPIS UDARA CUCKOO

12932553_528230320693097_2003331709871288798_na-model haze

PENAPIS UDARA CUCKOO 🇰🇷
“The best air purifier from Korea is now available in Malaysia”
.
Tak perlu risau dengan bulu kucing 🐈 berterbangan lagi kerana Cuckoo menggunakan Plasma Ionizer untuk membunuh kuman untuk udara yang lebih bersih.
.
TAK CUKUP DENGAN ITU, boleh juga hilangkan bau dan asap rokok🚬
*rujuk video ini https://goo.gl/aXa3za
.
Bayaran permulaan hanya sewaan bulan pertama.
Tanpa Deposit
Tanpa Caj Pemasangan
Tanpa Caj Penghantaran
.
Hanya RM98 sebulan untuk A Model dan RM120 untuk B Model *NEW MODEL
✅Video A Model : https://goo.gl/Z4OtsH

a model
✅Video B Model :https://goo.gl/hXnpoI

b model
.
============================
APA YANG ANDA DAPAT
============================
Hanya bayaran serendah RM98 sebulan, anda akan mendapat:
🌟Warranti selama 3 tahun
🌟PERCUMA servis 4 bulan sekali
🌟PERCUMA tukar filter setiap 4 bulan
🌟PERCUMA repair dan spare parts
🌟PERCUMA KHIDMAT NASIHAT DARI KAMI jika memerlukan.
.
P/s: Jika beli sekarang, anda akan mendapat DISKAUN hebat dari CUCKOO.

Slide1Slide3slide2slide4Slide5Slide6Slide7Slide8slide9 (1)slide10Slide11.
============================
MACAM MANA NAK APPLY
============================
tak perlu slip gaji
takperlu garentor
suri rumah pon boleh apply
blacklist ctos/criss boleh apply
yang bisnes sendiri boleh apply
yang makan gaji lagi la boleh apply
.
============================
TUNGGU APA LAGI
============================
“Saya Nasir adalah Agent Berdaftar dari Cuckoo Malaysia, sedia menguruskan pendaftaran secara online & pemasangan ke seluruh Negara
.
============================
Whatapps 📲011 18632093
Whatapps 📲011 18632093
Whatapps 📲011 18632093
Whatapps 📲011 18632093
============================
.
atau PM SEKARANG!–> https://goo.gl/WvwX32
.
“Your Best TRUSTED NATURAL EXEC”
Nasir Cuckoo
ID NO : 21475
📲011 18632093
Natural Executive Cuckoo Malaysia
.
Follow Ig Kami : http://instagram.com/nasir.cuckoo
Lawati web Kami : https://cuckooonlinebranch.wordpress.com
.
‪#‎penapisudara‬ ‪#‎cuckoo‬ ‪#‎penapisudaracuckoo‬ ‪#‎amodel‬ ‪#‎bmodel‬‪#‎pecintakucing‬ ‪#‎alahan‬ ‪#‎semput‬ ‪#‎ubatsemput‬ ‪#‎ubatbersin‬ ‪#‎kelabkucing‬‪#‎pets‬ ‪#‎bulukucing‬ ‪#‎airpurifier‬ ‪#‎agentcuckoo‬ ‪#‎udarabersih‬ ‪#‎catlover‬‪#‎haze‬ ‪#‎habuk‬ ‪#‎pembersihhabuk‬ ‪#‎produkkorea‬ ‪#‎udarasihat‬‪#‎testimonicuckoo‬ ‪#‎penapisair‬ ‪#‎PlasmaIonizer‬ ‪#‎petslover‬‪#‎haiwanpeliharaan‬ ‪#‎rabbit‬ ‪#‎arnab‬ ‪#‎hama‬

 

c392d4d7-d0cd-4f84-b7e2-b5182c233e05ec289621-a3a8-450c-9dcb-c665e0eaa43c